aKönyvmoly Közgazdasági Szakkönyv webáruház / www.konyvmolyszolnok.hu

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Érvényes: 2018.07.01.


Ön megrendelését a Könyvmoly Közgazdasági Szakkönyvesbolt teljesíti, melynek üzemeltetője az Expo Stúdió '97 Kft (továbbiakban: Szolgáltató).

Tájékoztatjuk, hogy Ön mint Vásárló (Fogyasztó) a www.konyvmolyszolnok.hu címen elérhető webáruház használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi, a Ptk. (2013. évi V. törvény) 6:77-6:81.§ alapján megírt Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban: ÁSZF).

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az ÁSZF-t és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Kérjük ha az ÁSZF-el, a honlap használattal, termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatos kérdése merült fel keresse munkatársunkat az alábbiakban megadott elérhetőségeken!

Jelen dokumentum, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.

1. Szolgáltató adatai:

1.1. Szolgáltató

Cégnév: Expo Stúdió '97 Kft.

Székhely: 5000 Szolnok, Boldog Sándor István krt. 1. 2. em. 8.

Levelezési cím: 5000 Szolnok, Boldog Sándor István krt. 1. 2. em. 8.

Képviselő: Királyháziné Tisza Andrea

Nyilvántartásba vevő hatóság: Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Cégbíróság

Cégjegyzék szám: Cg. 16-09-004227

Adószám: 11279615-2-16

Elektronikus elérhetőség: konyvmolyszolnok@gmail.com

Telefonos elérhetőség: +36 56 / 514-364

Adatvédelmi nyilvántartási azonosító: NAIH - 61435

Számlaszám: 10404508-45017201

1.2. Tárhely szolgáltató

Cégnév: PROFITÁRHELY Informatikai Szolgáltató Kft.

Cím: 6000 Kecskemét, Szolnoki út 23.

Cégjegyzékszám: 03-09-121889

Adószám: 23173080-2-03

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-74049/2014

Tech-kontakt: Nádasdi János

telefon: +36 20 / 254-0866

telefax: +36 76 / 998-344

e-mail: info@profitarhely.hu

Fogalmak:

Felek: Szolgáltató és Vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap: www.konyvmolyszolnok.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül

Szerződés: Szolgáltató és Vásárló között egy honlap (weboldal) és elektronikus levelezés (e-mail) igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a
felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére.
Pl.: címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványos levél, sajtótermék hirdetése és megrendelőlapja, katalógus, internetes hozzáférést biztosító eszköz, ...)

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezheti.

Vállalkozás: (Szolgáltató) a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Vevő: (Fogyasztó) a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy.

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:
fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő
teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás.

ÁSZF vonatkozó jogszabályok:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

Szolgáltatói szerződés formája, nyelve

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, a Szolgáltató ezeket nem iktatja.

A jelen ASZF hatálya alá tartozó szerződés nyelve: magyar nyelv.

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A Könyvmoly Közgazdasági Szakkönyvesbolt webáruházból szakkönyvek, különféle szakirodalom és nyomtatványtár, digitális adathordozón kiadott szakirodalom, e-könyv, egyedi és dobozos digitális termék (szoftver, oktatási anyag, ...), valamint ehhez a tárgykörhöz tartozó egyéb termékek és kiegészítők (pl. egészségmegőrző, kultúrcikk, …) vásárolhatók meg.

A kínálat között szabadon válogathat, azokat kosárba helyezheti, majd vásárlásra a regisztrációs adatok megadása után van lehetőség.

Az áruház magyar nyelven szolgáltat információkat.

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.

3. Rendelési információk

A megjelenített termékek kizárólag a Webáruházon keresztül, online rendelhetőek meg, postai / futár által történő házhoz szállítással vagy személyesen a megrendelő, vagy meghatalmazottja általi átvétellel a Szolgáltató cég székhelyén.

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak magyar forintban (HUF) értendők, tartalmazzák a törvényben előírt 5 %-os, egyes termékeknél a 27 %-os ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

Amennyiben a Szolgáltató hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítási feltételek menüpont alatt.

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termék rövid leírását, árát, képét a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az szolgáltatói adatok között rögzített telefonszámon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot a szolgáltatóval.

A rendelés menete

A. A kosár feliratra kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.

A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is azonban megrendelés előtt Önnek be kell lépnie a rendszerbe. Ezt csak akkor tudja megtenni, ha regisztrálja magát. A regisztrációt a következő menüpont alatt találja. Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja Elfelejtett jelszó linket. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor egy új jelszavát e-mailben elküldjük Önnek. Belépést a Bejelentkezés menüpont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a Bejelentkezés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik az Ön Személyes fiókja és a kijelentkezés gomb, amely segítségével elhagyhatja az áruházat.

B. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is.

C. Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Egyes levelező rendszerekben előfordulhat, hogy a spam mappába került a megerősítő e-mail. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, a szolgáltatói adatok segítségével.

Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy Megrendelés lezárva visszaigazolást. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.

A megrendelésének folyamatát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a Megrendelés követés menüpont segítségével. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit Webáruházunkba küldött. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.

4. Regisztráció

Áruházunkban történő vásárláshoz regisztrálni kell a weboldalunkon.

Ez a legfelső szürke sávon található. Bejelentkezés gombra kattintva, megjelenik a regisztrációs és belépési fül. Majd a Fiók létrehozása gombra kattintva.

Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, telefonszámát, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát, illetve megadhatja születési idejét, melynek kitöltése NEM KÖTELEZŐ. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a Szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra.

A regisztrált adatokat a Szolgáltató kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.

A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

Az Expo Stúdió '97 Kft. a birtokába jutott adatokat bizalmasan kezeli, kizárólag a rendelések teljesítéséhez használja fel, semmilyen formában nem adja azt tovább harmadik félnek.

5. A megrendelések feldolgozása

Megrendelni azokat a termékeket tudja, amelyeket a kosárba tesz.

A megrendelés leadásával szerződés jön létre a fogyasztó, mint megrendelő és a Könyvmoly webáruház, mint szállító között, amely írásbeli szerződésnek minősül. A megrendelések utólag is hozzáférhetőek és visszakereshetőek.

A megrendelés leadását követően visszaigazoló e-mailt küldünk a termékek értékéről és a szállítási költségről. Megrendelése ekkortól automatikusan életbe lép. A rendelést a rendszerünk a megrendelést követően 48 órán belül visszaigazolja. Levelezőrendszerektől függően előfordulhat, hogy az értesítés a spam mappába kerül, kérjük ezt is nézze át. Amennyiben a visszaigazolás elmarad – Ajánlati kötöttség alóli mentesülés lép életbe.

Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva 14 nap. Abban az esetben, ha a termék átmenetileg nincs készleten, úgy a beszerzéstől függően a megrendelővel egyeztetünk új szállítási határidőt.

Az árucikkek mellett feltüntetett ár az áru fogyasztói ára, tartalmazza az általános forgalmi adót is.

6. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjának, fizetésének módja

6.1. Vásárlói kedvezmény

A Szolgáltató az alábbi kedvezményt nyújtja a vásárlónak amennyiben az hitelt érdemlően igazolja jogosultságát (kártya regisztrációs szám). Több kedvezmény nem vonható össze.

- HVG törzsvásárlói kártyára: - 8 %

- Előny törzsvásárlói kártyára – 2.5 %

- Előny Gold törzsvásárlói kártyára: - 5 %

- EDC törzsvásárlói kártyára: - 3 %

- diák (közép és felsőfokú képzés, nappali és levelező) igazolvány kedvezmény: - 8 %

- pedagógus kártya: - 8 %

6.2. Érték csökkent termék

A Szolgáltató a forgalmazott termékeket eseti jelleggel (pl. szakmai tartalom avulás vagy kiadói információk alapján) akcióban hirdetheti meg. Ennek mértékét önállóan határozza meg. A meghirdetett akciós és érték csökkent termékek a készlet erejéig kaphatók.

6.3. A megrendelt termék fizetésének módja

A megrendelés pénzügyi teljesítése magyar forintban – HUF – történik.

Más pénznemben, devizában történő fizetési szándék esetén a fogyasztó a megrendelés elfogadás napján érvényes MNB devizanem középárfolyama alapján fizeti meg a vásárlás összegét.

Fizetési módok:

  • Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket. (bankszámlaszámunkat a Szolgáltatói adatok között találja meg)

  • Személyesen történő teljesítés: Ez esetben Ön a Szolgáltató székhelyén forintban fizeti meg a termék vételárát készpénzben.

  • Utánvéttel történő teljesítés: A terméket az általunk megbízott futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben kifizetni. Utánvétes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj még hozzáadódik.

  • Postai úton vagy futárszolgálattal, előre fizetés esetén a szállítási díj 850 Ft/ csomag.

  • Postai úton, futárszolgálattal, utánvételes küldeményként, a szállítási díj 1.850 Ft/ csomag.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.

Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

7. Szállítási határidő

A szállító az árucikkeket a vásárlóhoz 14 napon belül juttatja el a megrendelés leadását és annak visszaigazolását követően.

Amennyiben a szállítási idő ennél hosszabb, a Szolgáltató egyeztet a megrendelővel a szállítás várható időpontjáról. Ha valamelyik kiadvány időközben elfogyott vagy a kiadónál átmenetileg / véglegesen nem kapható a megrendelő felé ezt jelezzük. Szükség szerint a megrendelést előjegyzésben tartjuk és értesítjük a vásárlót, ha a termék újra kapható.

Ha a megrendelő Szolnokon vagy környékén jár, akkor lehetősége van rá, hogy szolgáltató székhelyén átvegye a rendelést postaköltség mentesen. Amikor a megrendelés beérkezik a székhelyre értesítést küldünk a megadott e-mail címre.

8. Házhoz szállítási információk

A webáruházunk által kapott megrendeléseket - az aktuális szerződés szerinti - futárszolgálat futárai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8.00-17.00 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén a Szolgáltató adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

9. Postai szállítással kapcsolatos információk

A postai küldemény elveszését, részleges elveszését, megsérülését, vagy megsemmisülését a kézbesítéskor, a kézbesítési okiraton azonnal jeleznie kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési okirat hiányában, a küldeményre vonatkozó egyéb okirattal a posta felé jogvesztő határidőn belül – vagyis a kézbesítési naptól számított 3 napon belül – a kárt azonnal jeleznie kell.

10. Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014.(II.26.) kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak.

A fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt bontatlan, sérülésmentes csomagolású terméket.

Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt a szolgáltatóval egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni: postai tértivevényes levél útján, e-mailben, az Elállási Nyilatkozat minta útján vagy a Regisztrál Felhasználói fiókját használva. Az elállás dokumentumában a könnyebb azonosítás érdekében, kérjük elállási szándékában jelezze a rendelés azonosító számát is.

A Szolgáltató az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a Szolgáltatótank visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.

Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles a Szolgáltató a fogyasztónak az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni. A szállítás díját is téríti ha a fogyasztó olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel nem jár, amely a szokásos fuvarozástól nem eltérő.

A szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén a Szolgáltatónak a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően a csomag kibontása kerül, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása történik. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt).

Cégünk ha az elállásból adódóan visszaküldött csomagban a terméken a jellegében, tulajdonságában, működésében olyan állapotot tapasztal, amely alapján az addig eltelt időben nem rendeltetésszerű használatából eredő károk, elhasználódottság egyértelműen megállapítható az értékcsökkenés mértékére külön költséget számít fel, melynek megtérítése a fogyasztót terheli.

Az árucikkek cseréje:

Amennyiben az átvett árucikk hibás vagy gyártásilag sérült, azt díjmentesen kicseréljük. Ha a cserére valamilyen ok miatt nincs lehetőség, akkor a teljes vételár visszafizetésre kerül. Az áru cseréje kizárólag az eredeti csomagolás és a mellékelt okmányokkal (számla) lehetséges. Amennyiben az áru nem rendeltetésszerű használat közben sérült meg, arra nem tudunk visszatérítést adni. A megrendelt árut csak akkor vegye át, ha a csomagolás sértetlen.

Elállási jogát a fogyasztó nem gyakorolhatja:

Ha az árucikk a Szolgáltatótól / futártól bizonyíthatóan átadásra / fogyasztó által átvételre került – személyes (számla – átvételi nyomtatvány leigazolása, kifizetése), postai - futár szolgálattól átvett, díjrendezett módon –, és nem állapítható meg a termék cseréjének jogossága.

Ha az árucikk a Szolgáltatótól bizonyíthatóan átadásra / fogyasztó által átvételre került – annak egységcsomag / egyedi csomagolását megbontotta, kinyitotta. Ez esetben nem áll fenn a termékek sértetlenségének vélelmezett esete.

Ha az átvett árucikken látszik az előzetes részleges / teljes használati nyom: ebből egyértelműen megállapítható, hogy a fogyasztó egész / egyes, részleges információkhoz hozzájutása miatt rendelte a terméket: pl. a könyv gerincén, oldalain látszik a használat; csak egy-két helyen van betörve a használat során; összecsukott állapotban látszik csak bizonyos, fogyasztót érdeklő oldalakat/ fejezeteket használt eddig. Egyéb terméknél kibontották, esetleg használtak belőle valamennyi részt.

Ha az átvett árucikk un. dobozos / digitális termék: pl. klf. szoftver, program, egyéb szellemi termék bármilyen, ma elfogadott adathordozón – CD, DVD, pendrive; belépési linkkel ellátott, adathordozótól független e-termék – van tárolva és ennek védő / jogvédő burkolatát (lezárt lágy és kemény védőtok, védő fólia, hologram bélyeg, ..) megbontotta, illetve az e-terméket a belépési kódon / linken át aktiválta.

Ha elállás esetén a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja az ebből adódó többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.

11. Jótállás

A Szolgáltató által forgalmazott egyes termékekre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályait tartalmazó 151/2003. Korm. rendelet szerint 1 éves jótállási idő áll a fogyasztó rendelkezésére a termék átadásának napjától. A vásárlót a jótállás joga akkor nem illeti meg, ha a hiba a termék fogyasztó részére való átadását követően keletkezett. A megjelölt rendelet alá nem tartozó termékek tekintetében a gyártó által biztosított jótállási idő a termék mellett feltüntetésre kerül. Ezzel kapcsolatos problémák felmerülése esetén a Szolgáltató pontos információt tud adni. Jótállás esetében a fogyasztó a jótállási időn belül a meghibásodott termék díjmentes javítása, vagy cseréje illeti meg.

Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Egyebekben a jótállásra a Ptk.6.171-173. §-ban foglaltak az irányadóak.

Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén

Az Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

12. Szavatosság

A szolgáltatott termék hibája esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igény érvényesítésének van helye a Ptk. 6:159-167: § i szerint.

Kellékszavatosság

A kellékszavatosság azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)

Termékszavatosság

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén

a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta

  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

Közlési és igényérvényesítési határidők

A Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

13. Panaszok intézése

A Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni, a Szolgáltató adatai között megjelölt helyen, és a panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt megőrizni. A Szolgáltató a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ kell hogy adjon. Amennyiben panaszra az Szolgáltató elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia. A Szolgáltatóval kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők.

A Szolgáltatót az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz átkerült esetekben együttműködési kötelezettség terheli. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.

A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) panaszának elutasítása esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényrendelkezéseinek megfelelően a Budapesti Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti fogyasztói jogvita rendezése érdekében.

1. Amennyiben a Vásárló a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

http://bekeltet.hu/hirek/online-vitarendezes/

alatt található online vitarendezési platformon keresztül.

2. A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:

http://jaszbekeltetes.hu/;

Levelezési cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306. szoba;

e-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu,

Telefon: 56/510-621, Mobil: 20/373 2570

3. A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) panaszával kapcsolatosan a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását is kezdeményezheti. Erről bővebb információ az alábbi linkeken érhető el:

http://fogyasztovedelem.kormany.hu

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/panaszom-van

http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/infokommunikacioert-felelos-allamtitkarsag

14. Adatkezelés

A Szolgáltató a webáruház használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára. Kivéve abban az esetben amennyiben alvállalkozót (pl: futárszolgálat) von be a megrendelés kézbesítéséhez.

A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat a Szolgáltató kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Szolgáltató a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése, illetve a regisztráció folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat az üzemeltető bizalmasan kezeli, leiratkozás kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban. .

A megrendeléssel kezdődő eljárás során a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók, a szolgáltató adatvédelmi nyilatkozata a honlapon érhető el.

15. Egyéb rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.


Szolnok, 2018.07.






















2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez Elállási/Felmondási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Nyilatkozat-minta elálláshoz


Webshop: www.konvmolyszolnok.hu

Email: konyvmolyszolnok@gmail.com

Telefon: +36 56 514 364

Cég: Expo Stúdió '97 Kft.

___________________________________________________________________________

Címzett: Expo Stúdió '97 Kft.

(5000 Szolnok, Boldog Sándor István krt. 1. 2 / 8., email: expokft@gmail.com)

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

…………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………….
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

………………………………………………………………………………………………...
A fogyasztó(k) neve:

………………………………………………………………………………………………...
A fogyasztó(k) címe:

..……………………………………………………………....................................................
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha
szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
………………………………………………………………………………………………..


Kelt: ………………………………………………………………


A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)


…………………………………………………………………………………………………